שלום, אורח
קטגוריות
הערכה מייצרת התלהבות. היא מגבירה את המחויבות. היא בו× ה × אמ× ות, היא לא עולה כלום, כמעט לא גוזלת זמן, והופכת את מקום העבודה לשמח וא× רגטי יותר. אז למה לעזאזל א× שים לא עושים את זה? ואיכ כדאי כן לעשות זאת? בככ עוסק הסרט "שיפור ביצועים: הערכה".
סרטים רלוו× טיים:
פיתוח מ× הלים – × יהול אפקטיבי
פיתוח הדרכה
× יהול זמן
כולם זקוקים להכרה וחיזוקים, כולם רוצים שיודו להם. אם זה מגיע ל× ו, א× ו רוצים שישבחו אות× ו ולא מש× ה באיזה תפקיד א× ח× ו. גם א× שי "הקו הקדמי" וגם מ× הלים בכירים זקוקים לככ באותה מידה. וזה לא דבר שעובר עם הזמן. זה × ותן ל× ו גאווה בעבודה וביטחון בעצמ× ו, וא× ו × ה× ים יותר מהעבודה של× ו ועושים אותה טוב יותר הודות לככ, בעוד שאם מתייחסים אלי× ו כמוב× ים מאלי× ו, המוטיבציה של× ו יורדת. אפילו לגבי עובדים שאי× ם מצליחים ומתקדמים, זה הימור די בטוח שהם לא ית× ו את המרב לא× שים שעבורם הם עובדים אם לא יקבלו מהם חיזוקים.
אז מה כל זה אומר מבחי× ת המ× הלים? בפשטות, המשמעות היא שיש ברשותם כלי × פלא להגברת האיכות והכמות של התפוקה של הא× שים שעובדים עבורם. הערכה מייצרת התלהבות. היא מגבירה את המחויבות. היא בו× ה × אמ× ות, היא לא עולה כלום, כמעט לא גוזלת זמן, והופכת את העולם למקום שמח יותר. אז למה לעזאזל א× שים לא עושים את זה? זה לא מכיוון שכל המ× הלים הם סדיסטים חמוצים, רוב הזמן הם פשוט לא חושבים על זה, או לא טורחים, או מ× יחים שזה לא הכרחי. הערכה אי× ה חלק מ"התרבות הארגו× ית" שלהם. אז כדי לרתום את כלי ה× יהול החזק, הקל והזול הזה, כל מה שצריכ לעשות הוא להכ× יס את ההערכה לתמו× ה, במקביל לדברים כמו קביעת מטרות ובקרת ביצועים, כאחריות × יהולית בסיסית. וכמו הדברים האחרים, יש לזה טכ× יקה, דרכים × כו× ות ולא × כו× ות לעשות את זה. זו לא תכו× ה טבעית, משהו ש× ולדים איתו, זוהי מיומ× ות × רכשת.
לעתים מ× הלים חוששים שאם יביעו הערכה באופן שוטף כלפי עובדיהם, הם יבקשו מהם העלאה במשכורת או יחשבו שהם רכרוכיים, אכ למעשה העובדים, שמאוד זקוקים לחיזוק מהמ× הל שלהם, בסכ הכל יחשבו שהוא א× ושי.
אז איכ אפשר "להכ× יס את ההערכה לתמו× ה" בצורה אפקטיבית?
* חפשו סיבות לשבח את העובדים שלכם.
* חשוב לעשות זאת בצורה פרט× ית וספציפית, ככ שהעובד יבין על מה הוא מקבל הערכה. לא לשבח א× שים בצורה מעורפלת וללא אבח× ה. זיכרו! "לשבח את כולם על כלום זה לא הרבה יותר טוב מלשבח אף אחד על משהו".
* הפכו את ההערכה לשיחה, שאלו את העובד שאלות. (למשל: כיצד הצלחת לעשות על זה? איכ חשבת על זה? במה זה היה כרוכ? זה ודאי גזל ממכ זמן?)
* תמיד לסיים שיחה כזאת במחמאה – (לא להרוס הכל על ידי סיום עם ביקורת).
* מומלץ גם לשלוח לעובד מכתב אישי עם עותק לתיק האישי.
* חשוב ביותר להעביר לעובדים תשבחות. תמיד להגיד לא× שים אם שיבח אותם לקוח או עובד בכיר.
* לפרסם ברבים, להחמיא לעובד ליד כולם – כשמישהו עושה עבודה טובה, שאר העובדים רוצים לדעת איכ הוא × ראה. למשל, × יתן לתלות הודעה על לוח המודעות ואף תמו× ה.
להפג× ת הערכה ותודה יש תוצאות, וגם להיעדרן. א× ו עלולים לאבד עובדים שאי× ם חשים שמעריכים אותם. גיוס עובד חדש עלול לעלות יותר ממחצית ממשכורתו בש× ה הראשו× ה, ולפעמים אף יותר. לכן, גם אם לא צצות הזדמ× ויות לשבח עובד על פעולה יוצאת דופן, כדאי למ× הל לחפש ביוזמתו א× שים ראויים לשבח וסיבות לשבח אותם ולהודות להם.
סרטים ב× ושאים × וספים:
שפת גוף
קבלת החלטות
ועוד.
אודות נ ורית נ חום
נ ורית נ חום היא יועצת סרטי הדרכה ומנ הלת שיווק בחברת מולטידע. החברה מפעילה ספריה מקצועית ועדכנ ית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון: • פיתוח הדרכה, פיתוח מנ הלים, נ יהול זמן, נ יהול אפקטיבי, הטרדה מינ ית, בטיחות בעבודה ועוד. • מפגשים וסדנ אות לרענ ון נ הלים. • לימוד ושינ ון מיומנ ויות. • מיקוד ישיבות ומפגשי עובדים. • כנ סים ואירועים. 09-9585907 multyeda@inter.net.il www.multiyeda.co.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה